12 Haziran 2009 Cuma

annecy'den notlar 03

11.06 | 13:53 | decavision 2
marketi gectim, su alabilecegim bir bakkal bile bulamamak beni cok uZmusken sinemanin hemen yaninda bir alisveris merkeZi oldugunu kesfedip (kesfe bak) rahatladim. su andaysa hemen arkamda henry selick oturuyor, biraZdan gosterim baslayacak, heyecan dorukta. bu seansin jurili olacagini bilmiyordum, buyuk supriZ oldu..
15:50 | cafe de la poste
gulduler ya, yine altnciya gulduler. ama uZulmuyorum artik, en aZindan tepki veriyolar, hoslarina gidiyor diye. ya bi de tuhaf ama bu ogrenci filmleri bende agir bir uyku hali yaratiyor nedense.. bahsedecegim birkac film var ama once bi kahve soylemeye calisacagim.

evet, soyledim kahvemi - sanirim.
dunku iddiam kuvvetleniyor. nerdeyse filmlerin hepsinden bahsetmek istiyorum. ya farkindayim, giderek "kisa film elestiriyoruZ, yihuu" bloguna donuyor burasi ama amaan, nedir yani. canim sagolsun.
neyse, festival sirasiyla ilk film olan red and blue ile baslamak istiyorum. komikce filan ama, cek filmi vardi bi tane simdi adini hatirlayamadigim, iste hem onun kotusu, hem de Zamaninin gerisinde bi film olmus..
orijinal adi vaike maja olan "small house" da yine final baglama kurbani..
sonracigima, 0200 isimli hindistan filmi de sevimliydi ama, 5 yonetmenli bi filmden sevimlilikten faZlasini bekliyor insan haliyle.. bi de sesi cok kotuydu, sample'larla kayitlar birbirine uymuyor filan..
neyse 5 demisken yerinde oldu, sonraki film de gemeinschaft diye biseydi. seste bunun da sorunu vardi. bi kere cok yuksekti ses, kafam patlicak sandim. bi de sanirim normal seviyede cok dikkat cekmeyecek cakma arkaplan sesleri bu kadar yuksek olunca aciga cikmis, epey siritmis yani.. onun disinda, animasyon oyle cok sahane filan degildi, hafif tekliyordu. birkac kamera hareketi kullanmis yonetmen ama baZilari o kadar olmamis ki, "ay keske hic yapmasaymis yaZik etmis" dedim, oldukca da gereksiZdi yani.. ama hikayeyi ve genel olarak anlatimi sevdim. ha bi de sonunda insanlar gulduler, onu cok anlamadim. halbuki ben baya huZunlu bulmustum.. (ehe hehehe hihihhii hihihiiii)
i live in the woods! vardi birkac film sonra. hastalikli bir sekilde komikti. hele henry selick arkamda sinsi sinsi "keh keh keh" seklinde gulunce pek kiskandim. ama iste southparkvari miZahi cok sevemiyorum malesef. bi de animasyon da oyle ahim sahim degildi, absurdlukten yirmaya calismis gibi geliyor bana (yoksa suphen mi var?)
c block. bunu bi yere not edin siZ de, odulu alir bence. alsin ya da, almali. Zaten demirkubuZ sevgisiyle adindan dolayi da bir yakinlik hissetmistim filme ama, iZleyince tam oldu. efenim kanada yapimi kendileri, yonetmeni de vladimir kooperman. simdiye kadar (ki yani sadece bu festivalden de bahsetmiyorum) iZledigim en guZel ogrenci animasyonlarindan biriydi. ogrenci isi gibi hic degildi Zaten, coook guZel ciZimler, cok basaliri canlandirma.. aferin ya. valla.
sylfidden diye bi film vardi sonra, onun da final muallakligi vardi tabi sasirtici olmayarak. ilgincti diyip gecelim.
ama bu kadar. sonrakilerle ilgili cok yorum yapamayacagim Zira son 3 filmi uyku arasinda boluk porcuk gordum.
ay goZlerim de halen aciyor, gunes kremi mi kacti noldu anlamadim ki..
su balkon serisi tam da fransiZ degil mi ya.. neden bilmiyorum ama misal bunu bi yerde gorsem derdim "aha kesin fransiZ bu" diye..bu sarki da alttaki arkadas icin gelsin. kiyamam ya Zavalliliga bak.
olacaksa boyle olsun bir cicekci..
bunlar da 'sato' civarindan..
su alttaki fotograflari ekledikten sonra dusunmeye basladim acaba icimde bir pimapenci mi besliyorum diye.. niye boyuna kapi pencere fotografi cektigimi halen bilmiyorum..
bu pencerece bir hinlik bir cinlik yaptim yine :)
17:50 | decavision 2
epey verimli bir turlama olmus bu sefer, 2 saat araliksiZ. lakin frambuaZ isi kaldi. en aZindan paZar frambuaZi. Zira, sali paZariymis o, o gunku talihimmis meger. olsun, manavdan aldim ben de. hatta bi de cagla gordum, buyuk sevincle bi avuc da ondan aldim. filmden sonra festival alaninin bahcesinde bir piknik planlamaktayim 9'a kadar. simdi de yarisma disi kisa film gosterimi no:4 var. "hadi yarisan filmler reZil, bakalim yarismayanlar nasil" merakiyla dort goZle beklemekteyim baslamasini. frambuaZlar icin de bitmesini tabi. :) neyse, ben biraZ kitapcik kurcalayayim bari..

19:56 | bonlieu bahcesi
ne guZel meyvemiZsin sen frambuaZ. valla. hayatimin sonuna kadar sadece frambuaZ yiyerek yasarmisim gibi geliyo. fotograf bile cekemeden her seyi yedim bu arada, o yuZden yok piknik belgesi. caglalar da karta kacmis Zaten, yaZik oldu.
bu arada blogun film elestirme merkeZine donuyor olmasiyla ilgili kaygilarimi paylasmistim ya, vesileyle seksenyedinci blogumu acmaya karar verdim. adini "mesleki deformasyon" koyayim diyorum ama bakalim, blogspot efendi bu planlara ne diyecek.
yani soZun kisasi, biraZ onceki film bidirdanmalari, bu blog icin turlerinin son ornegi oluyorlar. bundan sonrasi icin adres belli.
film konusunu nihayete erdirdikten sonra, fransiZlar ve yastiklari konusuna deginmek istiyorum. bahaneyle de halen bahsetmemis oldugum cek yastiklarini aradan cikarmak niyetindeyim. hemen semada gorelim kendilerini..
eveet, sekilde de gordugumuZ gibi normal yastik, yani normal boyutlardaki tam bir insan kafasina uygun olan yastik, bildigimiZ sevdigimiZ yastik efenim. oysa bir de ceklerinkine bakin, dev yastigi. hem de incecik. yine ayni sekilde fransiZlarin yastiklarinin da silikdirik oldugunu gorebiliyoruZ. hatta silindirik bile degil, dupeduZ silindir.
fakat asil acayiplik yastiklardan Ziyade kiliflarinda. hemen bir baska sekli inceleyelim bunun icin..
sekilde fe farkedebileceginiZ gibi normal kilif ve cek kilifi form olarak ayni, boyut olarak farkli ve fakat sevdigimiZ, bildigimiZ islevsel yastik kiliflariyken, fransiZlarin yastik kilifi dedigi seyin aslinda upuZuuun ve iki tarafi da acik bir dikdortgenden ibaret oldugunu dehsetle goruyoruZ. evet. bu tepsitimiZ de burada sona eriyor, bir sonraki tespitte gorusene dek esen kaliniZ..

2 yorum:

Emin dedi ki...

Ya yastıkalrdan sonra ayrıca kılıflarının resmini görünce bir gülme tuttu ki sorma.. hala kıkır kıkırım karedşimin "aa sonunda abimi kaybettik" bakışları arasında

ozlemakin dedi ki...

:))