24 Şubat 2009 Salı

yabancilar polisi, brno ve digerleri..

persembe gunu peter ve milan beyler esliginde minimal kalabalik olarak gittik yabancilar polisine. gittik gitmesine de binadan cikana kadar "herkesi aglatiyolar, cok kotu davraniyolar, nefret ediyolar yabancilardan" seklindeki telkinlerin yaratmis oldugu stresle tir tir titriyordum resmen. neyse iste gittik "haa su aylardir kacak gibi yasayan ogrenci kiZ di mi" diyerek iceri aldilar biZi. peter bey 1bucuk senedir ulkede kayitsiZ kuyutsuZ yasayan bir yabanci olarak agZini acmadi. islemler icin girdigimiZ odanin duvarinda kocaman bir dunya haritasi vardi, 1918-1938 tarihleri arasina ait, hic anlamadim neden. neyse sonuc olarak gorusme cok sorunsuz gecti, hic aglamadim da. ama sanirim yesil pasaport sayesinde oldu bu rahatlik Zira ilk 5 dakikadan sonra uZun bir sure "iyi ama sen 2007 eylulde gelmissin buraya, viZen 2008 kasimda cikmis. yetmeZmis gibi de defalarca giris cikis yapip viyanaya bile gitmissin. ne bicim is bu?" merakini gidermeye calistim. garip, ilk defa goruyolardi sanirim boyle bisey, adam telefonla binadaki herkesi arayip biZim bulundugumuZ odaya cagirdi "gelin gelin, cok acayip bisey var burda" diye. iste dikkatlerini dagitti heralde o ondan boyle oldu, bilemiyorum. ama asil, kayit icin doldurttuklari minik kartta yaZan "signature of alien" kismina fena boZuldum..
ama sonuc olarak legal bir alien olarak ortalikta dolnaiyor olmanin rahatligini yasiyorum artik.

haftasonu da brno'ya gidip peter bey ve monika hanim'in dusu mutfagin icinde olan tuhaf dairelerini gorup huZura erdim. brno da ilginc bir sehirmis. kisitli prag bilgimle "kucuk prag" diyebilirim sanirim. ama hakikaten kucuk prag. ya da pragligini bilmiyorum ama kucuk en aZindan, ondan cok eminim.. halen alismakta Zorlandigim ve fakat tum cek sehirlerinin gelenegi olan haftaici 5'ten sonra, haftasonu da tumden kapali dukkanlar brno'da da son derece mevcutmus, bunu gorduk. yamuk heykelli kilise kulesi gibi bir yapiya sasirdik. turist enformasyon ofisini cok sevip kartpostal aldik. saatlerce oturmamiZa ragmen bi tane bile jaZZ turune ait sarki calmayan jaZZ bar'i gorduk. reZil asya noodle'i yedik. ama en cok da hem konusan hem isiklari yanip sonen sehir haritasiyla oynadik.. boylece de "brno'yu da gormedim" dememe hakkini kaZanip huZura erdik.. onlar ersin kerevitine biZ cikalim... disari. yanliZ birakalim onlari.. saat gec oldu, Zaten yaZmaya yaZmaya unutmusum da.. oyle iste, neyse..

Hiç yorum yok: